- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Preturile salilor de conferinte din Capitala, cu 1.100% peste cele din provincie

18 Jan, 16:05 • Redactia DailyBusiness
Tarifele de inchiriere pentru salile de conferinte din Bucuresti depasesc 1.000 de euro, in timp ce tarifele pentru salile de conferinta situate in orasele de provincie pornesc de la 80 de euro.
Preturile salilor de conferinte din Capitala, cu 1.100% peste cele din provincie

Tarifele de inchiriere pentru o sala de conferinta variaza in functie de locatie, marime, numar de persoane si utilitati.

In Palatul Parlamentului, o sala de conferinte poate fi inchiriata si cu 6.000-7.000 de euro pentru un eveniment, fara a include cateringul, sonorizarea, translatia si videoproiectarea, servicii care presupun costuri aditionale, a declarat Luminita Alexandru, directorul agentiei de turism Fortuna Business Travel, citata de NewsIn.

Locurile de cazare si salile de conferinte ale hotelurilor de peste 3 stele nu sunt suficiente pentru satisfacerea cererii de turism de afaceri din Bucuresti, considera majoritatea reprezentantilor din domeniul turistic romanesc.

Pentru organizarea unui eveniment in Bucuresti la un hotel de 4 sau 5 stele este necesara o programare cu cel putin 3 luni inainte, a afirmat Luminita Alexandru, directorul agentiei de turism Fortuna Business Travel.

„Baza de sali de conferinta si camere din Bucuresti este mult subdimensionata. De exemplu, in noiembrie anul trecut am primit o comanda pentru organizarea unui eveniment in luna mai 2008 si foarte multe hoteluri mi-au raspuns ca nu mai au locuri libere”, a spus Luminita Alexandru.

„Capacitatea de business travel a Bucurestiului este cam la limita. Hotelurile de 3-4 stele au o capacitate de 7.000-8.000 de locuri, cu mult sub orase ca Budapesta sau Praga” a declarat Traian Badulescu, consilierul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).

„Principala problema este lipsa salilor mari pentru conferinte. Singura sala mare este in Palatul Parlamentului, dar nu e de ajuns”, a precizat Badulescu.

„Daca trendul de sosire a marilor branduri hoteliere se mentine, cred ca in cinci ani vom avea in Bucuresti toate marile branduri hoteliere, iar cererea de business travel va fi acoperita”, a adaugat reprezentantul ANAT.

Potrivit acestuia, Bucurestiul detine 60-70% din cota turismului de business din Romania, dar si marile orase unde exista aeroporturi – Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta – ar putea gazdui astfel de evenimente.

Brasovul si Sibiul ar putea fi si ele gazde pentru business travel, mai ales dupa promovarea pe care a avut-o in 2007 Capitala Culturala Europeana.

„In ultima vreme s-au construit in Bucuresti multe hoteluri, dar este in continuare nevoie de hoteluri de 3, 4 si 5 stele pentru business travel”, a declarat Alin Burcea, patronul agentiei de turism Paralela 45.

In provincie e si mai greu, deoarece sunt putine hoteluri cu standarde inalte.

Pentru conferinte este nevoie de o sala mare si de alte sali mai mici unde se pot desfasura discutiile de dupa si foarte multe hoteluri nu dispun de un numar suficient de astfel de incaperi, a explicat directorul Fortuna Business Travel.

„In Romania, segmentul de business travel este in crestere de la an la an. Bucurestiul poseda capacitatea de a gazdui astfel de evenimente, precum si evenimente de mare amploare”, a spus Cristian Ghita, directorul comercial al agentiei de turism Marshal Turism. „Anul acesta se organizeaza in Bucuresti Summitul NATO, prin urmare capacitate exista. Desigur, exista si potential de crestere” a mai afirmat Cristian Ghita.